Instagram @reiko67

Saturday, June 30, 2007

My Special Trip 1st Episode

This trip happens on May 29th... I kinda remember that time the weather is kinda unstable and Kok Bun move into my 9th floor house(I'm staying at 10th floor) around that time too... After helped him move his things... Finally we can take some time and went to the place that we plan wanted to go for quite some time - Zoo Negara(National Zoo).
So early in the morning, about 9am, we left and took bus to our destination. In the middle of the journey we went to the near the TeoChew Restaurant (Opposite Chong Hwa Primary School) to have our breakfast - Prawn Mee!
LOL! That prawn mee was tasty! The soup is full of prawn taste and not spicy at all... But the price is slightly higher than usual normal food court stuff... But if you want to eat delicious prawn mee, please go to Jln Pahang and search for it! The price is between RM3.80 - RM11. Depends on what size you order.
After the delicious prawn mee breakfast, continue our bus journey to Zoo. I found even though the bus system in Malaysia changed to a more stable company RapidKL, but there's still quite alot of inconvenience... Hopefully the transpotation system can improve time to time and give a better service to all the people...
We took about 1 and a half hours to arrive Zoo, It's quite exhausted actually taking bus this long time. And the sun is so hot... Kinda make people feel irritated and no mood...
But right after I saw the big sign of Zoo Negara, all complaints and no-mood-feeling just POOF and disappear!!! I just feel so happy that I can visit to the zoo and this is also the first time Kok Bun went to Zoo... We decided to look and explore everything inside. Hehehehehe~
After buy the ticket, scanned the ticket, went inside, the first animal we saw is my long lost relative - Giraffe!!!! Haha XD Alot of people say I look like Giraffe due to my long neck, and I admit it's kinda cute because Giraffe have big eyes and long lashes and skinny... Isn't that sexy? LOL!!!
And the next animal we saw, is the biggest mammals on LAND - Elephant!
Hello~ I'm Mr. Elephant, I don't mind you give me Peanuts!
Peanuts!! I want Peanuts!!! Please feed me!!!
The elephant was so gigantic and very near to us we kinda scare it'll suddenly sneeze in front of us. It'll be an UNFORGETTABLE experience if Mr. Elephant really did that to me! Haha!
The smell of Zoo is usually smelly due to all the pee and poo of those animals... So just get use to it and don't mind so much about it and you'll have a great time spend with animals there.
The next place we go is bird's area...
This stork doesn't even scare of human being... I think it stay at Zoo quite sometime liao...
This is an EMU! Not ostrich... Erm... I found that quite alot of people can't recognise which is which... LOL! Gotta study more!!!
This cute little white parakeet is so CUTE and NICE TO TOUCH!!! And It can pronounce the word 'HELLO!' I love this Parakeet!!!

The common red parrot... Compare to Parakeet, this kind of parrot more fierce and more naughty... And it can't pronounce a single word... So don't be fooled by those movie main's character's parrot - It can't speak!

Yellow one... Looks like its ancestor have some Zebra genes isn't? Look at its eye area!
We went inside to the big bird house... There's alot of plants, and alot of birds also... You can see alot of nice, colorful birds like peacock or the golden-phoenix-look-alike bird. From those rare spesies to the common ones like pigeons, and chickens... All inside one big house. It's kinda noisy inside.
You remember Bambi? That poor little thing which its mother died inside a forest fire and it gotta live its own??? The deer I saw is almost same like what I saw in the movie, SEE:
Got big one small one young one old one... One whole big family!
The smell at the deers there was awful.... We keep on walking and walking and walking... The next one we saw is... King of the Jungle's..... brother or something, the SECOND king of jungle lo~
It's kinda far so I gotta take a zoom shot. If you can't see clearly what it is, It's a tiger lying on the grass! LOL! Looks like so TAME! Not fierce at all...
Kok Bun say all those tigers and lions looks like sick cat... Totally can't impress all the visitors... He say why don't those workers who take care of these animals food just throw a living pig or chicken inside the cage and let it chase everywhere... He say like that these animal will be more lifely... Hahaha... What a good suggestion...
Then, we went to the Ape Centre... Of course, what we saw were apes and chimpanzees...
Female ape eating bread feed by no-brain-visitors...
Here comes the male ape with all those rebonding hairs and boot-cut look alike hairs... LOL!
Got something to eat at last....
These apes were one of the attention of the zoo... Alot of people came here to see apes... It's rare and it's genes were 98% match with human genes... I don't want my hand and leg hair grow until so ugly ar!!!
Then, we saw the animals which rules the desert... Camels.
One hump camel... Smelly~ Yucks! It's poo poo looks like chocolate balls. Hahaha XD
After watch almost half of the zoo, we decided to have a rest at the ONE and ONLY fast food restaurant. This Zoo used to have two fast food restaurants owned by KFC and MarryBrown, but don't know why, not even one restaurant survive. Now, this former MarryBrown is called The Wild. LOL! hahahaha
We went in, order one big cups of drinks.... Can't imagine how to survive outside there without any rest. After one hour of rest and air-cond-blowing, we decided to continue to our journey... This time, we saw something huge and brown...


Can you see what it is??? No???

How about this??? Can see it clearly???

Yes, these are big brown bears... It's soooooooo humongous and scary... Oh My God... So unimaginable... These are something you only can see inside movie or cartoons or at some western countries.... These bears are fluffy... hehehe... Can I touch???

Just right at 3pm, the multi animal show start. It's at the auditorium nearby the aquarium... The seats was almost full but I glad that we found two seats at the centre... The show was amazing... especially the Sea Lion!!! It's sooooo adorable!!! See!

**OwO** Awww~ CUTE!!!

After the show which last only for 30 minutes, everybody went to see those big fish and penguins and went to the aquarium too... We're one of them too...

There's only 3 penguins inside the air cond room, and those big fish looks like got osteoporosis... All its back were bent and kinda ugly... And there's no improvement of the aquarium too... Remember I went to Zoo last year with my friend? I complaint alot about it too.. But after almost 9months, there's still no improvement. So I shall not talk about it...

Hippo~!!

Hippo eating vegetables~

*TAPIR! One of the Malaysia unique animals.*

Do You know what is this??? Do you wanna know what is this???

Look at its size... So HUGE!!!! OMG!!! X_X

It's name is called Capybara... Ladies, don't scream... Because it's from the same type like mouse, rats and hamsters... This animal is from the rodent family! Can you imagine how big it is compare to small rats???? Wow... Just can't imagine...

After complete one whole round, we went to those interesting places again... Such as lions, ape centre, bears area.... And look again... And talk about it again... And see what these animals doing... Wow... It's soooo fun...

Although that day both me and Kok Bun were sooooo tired, but we enjoyed the trip alot... It's such a precious memories to me... And I will never ever forget about this...

2 comments:

thiamhin said...

wow....nice pics...i really need to visit the zoo
i have not been there since 4 yrs old..

=::~+Reiko+~::= said...

LOL! Then you should go either with your friends or your girl then... hehe... It was totally fun! Depends on how you enjoy the surroundings...